
Piotr Powązka
Kto stworzył ERATRUST?
Piotr posiada prawie 16 lat doświadczenia w sektorze finansowym i technologicznym z sukcesami w zarządzaniu projektem w środowiskach umów komercyjnych i rządowych oraz ochrony danych. Jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Pracował m. in. dla Xerox, w którym odpowiedzialny był za optymalizację procesów zarządzania umowami oraz ich tworzenia na poziomie lokalnym i globalnym wraz z analizą ryzyka komercyjnego i finansowego. Zarządzał również funkcją kontroli wewnętrznej i zgodności eliminując naruszenia i luki, w tym analiza ryzyka, testowanie i modelowanie procesów. Organizator i członek Komisji Etycznej Xerox.
Wcześniej odpowiadał za zarządzanie kontraktami i procesami oraz analizę biznesową w the Royal Bank of Scotland (dawne ABN Amro). Zarządzał wszystkimi aspektami funkcji usług i katalogów KPI, przygotowywania umów wewnątrzgrupowych oraz podejścia do kwestii prawnych i podatkowych (ceny transferowe) dla rozwijającego się globalnego centrum kompetencyjnego grupy RBS. Członek Rady IACCM (International Association for Contracts and Commercial Management) dla Europy Centralnej i Wschodniej (pro-bono) od wielu lat promujący międzynarodowe standardy i najlepsze praktyki umowne i handlowe. Jest również członkiem International Association for Privacy Professionals (IAPP), organizacji promującej bezpieczeństwo infrastruktury i danych.
Główne obszary ekspertyzy: zarządzanie umowami, modelowanie i mapowanie procesów biznesowych, kontrola wewnętrzna i zgodności (w tym audyt RODO/ePrivacy), Service Level Agreement, bezpieczeństwo informacji ISO 27001, wdrożenie systemów typu CRM, ERP, obiegów dokumentów i CLM, usługi globalne.
Wybrane projekty:
Program poprawy obsługi klienta – wielowymiarowy projekt poprawy procesów w całej organizacji: usprawnienie i automatyzacja zarządzania umowami i procesami oraz doskonałości operacyjnej (nowe procedury oraz matryce decyzyjne, zmiany SAP i IT, wdrożenie IVR, generator umów, ujednolicenie i uproszczenie dokumentacji wewnętrznej i zewnętrznej).
Intercompany Contracting Framework: Zaprojektowanie, opracowanie i wdrożenie organizacyjnych uwarunkowań umownych i systemu informatycznego przez dostosowanie zasad zawierania umów między wieloma podmiotami prawnymi na całym świecie w celu świadczenia usług offshoringowych w zakresie ograniczenie ryzyka regulacyjnego AML i wycieku VAT.
Audyty i wdrożenia RODO na poziomie procesu biznesowego oraz organizacji w sektorze FMCG i technologicznym: Przegląd zidentyfikowanych lub identyfikacja nowych procesów przetwarzania danych osobowych w zakresie zgodności z RODO. Doradztwo w zakresie zmian technologicznych, procesowych, dokumentacyjnych i organizacyjnych wraz z opracowaniem zaleceń poaudytowych.
Wdrożenie systemu poprawy i zarządzania produktywnością oraz wydajnością pracy wraz z mapowaniem procesów bankowych (AML, KYC, etc.) na podstawie oszacowań czasowych, wyników systemowych lub stopera i chronometrii, kompletna analiza procesów end-to-end.